Het zit weer leven in de Haagsche Bluf. In opdracht van de Geste Groep wordt winkelgebied Haagsche Bluf verbouwd tot een ‘totaalbestemming’ waar je niet alleen kunt shoppen, maar ook eten en slapen. KOW heeft voor het concept een ontwerp gemaakt met een boetiekhotel aan de kant van de Vennestraat en horeca aan de kant van de Nieuwstraat.
Na restaurant Loetje in augustus opende 17 oktober de Foodhallen zijn deuren in de Haagsche Bluf 2.0. Het concept bestaat net als bij de Foodhallen in Amsterdam en Rotterdam uit 2 grote bars en 12 foodstands.
Tussen de Nieuwstraat en het centrale plein zijn vier aaneengeschakelde panden verbouwd tot een culinaire verzamelplaats van 1.000 m2 over twee verdiepingen. Het door Studio Modijefsky ontworpen interieur is geïnspireerd op levendige Europese pleinen waar mensen samenkomen om te eten en te genieten. Het anderhalve meter niveauverschil tussen de Nieuwstraat en het plein is in het interieur opgelost, o.a. door de trappen als betegelde banken uit te voeren.
De eetkraampjes bevinden zich op de begane grond. Bezoeker kunnen kiezen uit Vietnamees en Maleisische streetfood, dim sum, sushi, falafel, pizza en pasta, oesters en burgers. Voor de zoetekauwen is er The Sweet Spot. Aan de centrale bar kan naast bijzondere gin-tonics ook het eigen, door de Haagse bierbrouwer Kompaan ontwikkelde, bier ‘Haagsche Bluf’ worden besteld. De eerste verdieping van 300 m2 met de Fountain Bar is af te huren als evenementlocatie voor 250 personen.